Tuesday 5 July 2011

Genap 3 bulan ........

Hari ini genaplah 3 bulan .. tarikh keramat yang menakutkan.
Aku sengaja membiarkan hari-hari berlalu tanpa menganggu mu ..
untuk memberi ruang pemikiran .... tapi kau diam membisu hinggalah genap 3 bulan.

Aku tidak tahu .. adakah kau sedar atau tidak ..
Tepat pada hari ini, aku bukan milik kau lagi ...
walaupun kau tidak lafazkan .. tapi ia telah tertulis dalam perjanjian kita ... 26 tahun lalu.
Kau meninggalkan ku pada tanggal 6hb april hingga kini .. tanpa berita dan nafkah ...
Maka kini ... AKU BUKAN MILIK MU LAGI ...

Aku hairan, dimana ilmu yang kau pelajari dulu ..
tindak tanduk mu melambangkan bagai kau seorang yang yang tidak berilmu ..
aku betul-betul sedih .. dan kesian ...
sedarkah kau ? ... telah banyak tanggungjawab yang kau abaikan ... 
Tapi ingin ku ingatkan mu .. tanggungjawab mu terhadap anak-anakmu masih belum selesai ...

Kalau syurga ingin kau miliki .. jalanlah tanggungjawab mu ...
Ingatlah .... dunia ini bukan tempat kita ... 



No comments:

Post a Comment