Monday 20 June 2011

Marah ....

Memang aku marah pada mu ... terlalu MARAH !
Kerna sikap mu yang tidak menentu dan susah hendak diramalkan.
Suka berbelit dalam berkata .... dan suka berbohong.
Tapi Kau tidak mengaku sikap buruk mu itu.
Kau selalu menyalahkan orang lain, kalau apa yang kau rancang atau
hajati tidak tercapai.
Kau suka sekali begitu .. tapi kau tidak sedar ... segalanya adalah berpunca dari sikap mu.
Yang suka BERBOHONG ! ... 


Kau suka bertopengkan orang yang beragama ... tapi sebaliknya kaulah syaitan ..
Kau bertuhankan nafsu .. 
Kau perangkap wanita-wanita dengan hujah-hujah , hadith-hadith dan ayat Al-Quran,
tapi ... kau hanya pandai berkata-kata .. tapi tidak praktik apa yang kau hujahkan ..
Aku benci dengan sikap mu ... HIPOKRIT .. MUNAFIK ..
Sedarlah ... Allah melihat apa yang kau lakukan ...


Kau sangka aku tidak tahu !
Aku sentiasa perhatikan gerakgeri dan tindak tandung mu.
Aku tidak buta, tapi buat-buat buta. 
Saja nak melihat, berapa lama lagikah kau nak teruskan permainan mu.
Aku bukan macam perempuan lain yang kau boleh tipu dan diperbodohkan.
Cukup sekali kau buat, aku ingat sampai mati.


Aku tidak berdendam , jauh sekali mendoakan keburukkan buat mu.
Tapi aku kesian, kita sudah tua.
Sampai bila kau nak teruskan permainan bodoh dan sia-sia ini.
Untuk apa ? ........... kepuasan .
Tak ... kau tak akan puas ... tapi ku lihat kau menderita.


Taubatlah .. sementara kau boleh berjalan dan menikmati udara yang nyaman ini.
Ingatlah ... KITA SUDAH TUA ... HANYA MENUNGGU PANGGILAN ALLAH !


No comments:

Post a Comment